5 טיפים בנושא שירות
אנשי שירות במסעדה צריכים להתמקד באינסוף דגשים במטרה להעשיר את חווית האורח.
להלן מספר טיפים חשובים:
אלרגיות- אם אורח אומר שהוא אלרגי לפריט אוכל מסוים, חשוב להפנות תשומת לב לעניין. עזור לו להזמין מנות שאינן כוללות את המרכיב האלרגני. אם אינך בטוח אם המרכיב האלרגני נמצא במנה מסוימת, תבדוק עם השף. היה חיובי ונחמד לגבי הבקשה לעזרה ברגישות זו. חשוב להתייחס ברצינות להערה על רגישות למזון מכיוון שיכולים להיות השלכות בריאותיות לא נעימות ואף מסוכנות אם בן אדם אלרגני בא במגע אם האלרגן.
שרות PROACTIVE וקשוב– השאיפה שלנו היא לצפות מראש את רצונות וצרכי האורחים. אורח לא צריך לחפש אותך. לפני כל מנה המגיעה לשולחן בדוק אם האורחים צריכים שתייה. אם יש לאורח מגבלה דיאטטית כלשהיא, עזור לו בהזמנת מנות מתאימות. היה סובלני, נחמד ונלהב. תציע מנות מפתות כדי לשפר את חוויתם.
שפת גוף– גופינו מביעים את עמדתנו ותחושתנו לאורחים. אם משעמם לנו, אנו עומדים בכתפיים שמוטות, אם אנו כועסים הגוף מתוח ומבט העיניים נוקב. הגוף מעביר מסר על מצב רוחנו. כדי למנוע זאת, הקפידו: לעמוד זקוף ולא להישען, להיות נינוחים ורגועים, לחייך! לחשוב מחשבות נעימות, וליצור קשר עין.
הגשת חשבון/ איסוף תשלום– טיפלת באורח למשך ארוחתו, אל תפשל בסוף! עיתוי הגשת החשבון ואיסוף התשלום הוא חשוב מאוד ויכול להשפיע ולשנות את כל החוויה. חשוב מאוד להגיש את החשבון בעיתוי הנכון- לא מוקדם מדי, לא מאוחר מדי. שמרו על קשר עין עם האורחים כדי לדעת מתי הם רוצים את החשבון. לאחר הגשת החשבון, שמרו על קשר עין כדי לדעת לאסוף את התשלום במהירות. אם האורחים משלמים עם כרטיס אשראי, בהחזרת הכרטיסים, נקבו בשמות האורחים – זה אישי יותר, ומונע בלבול. תהליך התשלום הוא עדיפות ראשונה – אל תתנו לאורחים לחכות בשלב התשלום.
מילוי שתייה– תקדים את האורחים. שים לב כשהם צריכים מילוי שתייה. לא צריך להיות מצב שהאורח מבקש שתייה. כשהכוס כמעט ריקה, תציע למלא אותה. בהצעת קוקטייל, תנקוב בשם הקוקטייל – זה יותר מעורר תאבון. תציע עוד בקבוק יין, רגע לפני שהמנות העיקריות מגיעות לשולחן. שים לב כשבקבוק היין מתרוקן, ותציע עוד בקבוק.