יסודות השירות
במסעדות הטובות ביותר אנשי השירות מיומנים, מחוייבים, קשובים וחייכנים.
שירות אינו רק מענה לצרכים הטכנים בטיפול בלקוחות. השאיפה שלנו היא לספק ללקוחות חוויה מעבר לצרכים ולציפיות שלהם במהלך הארוחה או הבילוי.
טכניקת השרות מורכבת ממיומנויות רבות, כמו לקיחת הזמנה, השאת צלחות וכוסות, הגשה, פינוי, עבודה בעמדת מכירה וביצוע תשלום. יחד עם זאת, חשוב שיהיה נדבך נוסף לשרות שמעבר לטכניקות הבסיסיות, נדבך שבלעדיו טכניקות השרות לא תספקנה.
יסודות השירות
ידע
מלצר צריך להכיר את כל המרכיבים בכל המנות כדי למכור ארוחה או משקה וכדי לעזור ללקוחות במידה ויש מרכיב מסוים באוכל שהם לא אוהבים או רגישים אליו. מלצר טוב מכיר את התפריט, מלצר מצוין יכול לפתוח ללקוח אופקים חדשים וליצור עבורו הפתעה חדשה ומרגשת.
עיתוי
עיתוי הוא אלמנט חשוב במילוי צרכי הלקוח. שמירת קשר עין עם הלקוחות מונעת המתנה מיותרת בשלבים השונים של השרות ומאפשרת לצפות מראש את צרכי הלקוח. מלצר המבין טוב את הלקוח, יידע לספק את מה שהלקוח רוצה רגע לפני שהלקוח מבקש אותו. העיתוי הוא מרכיב בשרות אותו צריך ללמוד ויש להקפיד עליו בכל שלבי הארוחה.
יעילות
ארגון טוב, הכנה מראש ועבודה יעילה חוסכים זמן. כל אלה תורמים לזרימה קלה ונינוחה של העבודה ומקנים את אותה אווירה נינוחה לשירות אותו אנו נותנים וללקוח. הקפדה על טכניקות עבודה טובות ועל MISE EN PLACE יוסיפו לעבודה אפקטיבית.
עקביות
אנשים בוחרים במסעדות מסוימות משלל סיבות וחוזרים למסעדות בגלל שמצא חן בעיניהם המקום, האוכל והשרות. עקביות היא דרך לשמור על לקוחות חוזרים.
גמישות
עלינו לדעת להתאים את עצמנו ללקוח ולא ההיפך. לקוחות מבקשים לעיתים בקשות יוצאות דופן כמו למשל לקבל את הסלט בקערה ואת הרוטב בצד. גמישות במקומות הנכונים יכולה להקנות ללקוח חוויה יותר מהנה ממה שציפה שיחווה.