דרוש סופרמן – דרישות של מנהל מסעדה

שתפוfacebook icontwitter iconemail icon

פעמים רבות אנשים פונים אליי בשאלה “איפה אני יכול למצוא מנהל טוב?” או “האם יש לך מנהל טוב בשבילי?”
אבל מה זה, בעצם, מנהל טוב? לכל מנהל יש סגנון אחר ואישיות משלו. לכל מסעדה מתאים סוג אחר של מנהל ולעתים כמה מנהלים עם סגנון ניהול ואישיות שונים לחלוטין יוכלו להצליח באותה המסעדה, כל אחד בדרכו שלו.

אז איך בוחרים? זה לא פשוט. מנהל טוב יודע לרדת לפרטים ובטיימינג הנכון, מצטיין בלוגיסטיקה (חידוש אישורים, תשלומים לספקים בזמן וכו’), עוסק בהכשרה (פיתוח חומרי הדרכה, הדרכות ומבחנים תקופתיים), שומר על רווחיות (בדיקה והשוואת מחירים בשוק, מבצע מכירות פנימי וחיצוני), תורם לפעילויות מחוץ למסעדה (תוכנית שיווקית שנתית, יחסי ציבור ועוד).
הרבה דרישות מבנאדם אחד. האם קיים מנהל בעל כל התכונות הללו?

למצוא את האדם הנכון
אם מגדלים מנהל מבפנים, חפשו את מלצר דומיננטי,  אחראי, עם יכולת מכירה גבוהה, שמקבל פידבקים טובים מהלקוחות, זה שאנשי הצוות תמיד פונים אליו בשאלות. חפשו את המלצר שתופס יוזמה, מבצע פעולות בלי לחכות להוראה, צופה מצבים מראש, יודע לשתף את שאר חברי הצוות בתפקידים בלי לחכות להוראה מגבוה, יודע מה עליו לעשות מבלי לשאול או להתבטל.

להתמקד במשימות החשובות
בתחילת דרכו של מנהל חדש יש אתגרים משמעותיים. כמנהל מסעדה מוצלח, יש התמודדות בכל ההיבטים התפעוליים, פתרון אין ספור בעיות, אתגרים ותקלות הקורים במסעדה באופן כמעט יומיומי, שמתחדשים בכל יום ובכל משמרת, כמות גדולה מאוד של סועדים שמצפים לחוויית “חו”ל”, הדרכת מלצרים חדשים, התמודדות עם בעיות במטבח ועוד.

שבע מטרות תפעוליות כיעד ראשון בניהול:

1. תפוסה מלאה!
2. דאגה יומית לפתיחת וסגירת המשמרת.
3. בקרת איכות של מזון, משקאות ושירות.
4. קידום קשרי לקוחות טובים.
5. שירות שמוכר!
6. גיוס והכשרת עובדים חדשים וותיקים ללא הרף.
7. ניקיון.

טיפים להגשת חלק מהמטרות:

על ידי ניהול נכון של כל מערך הדלת הקדמית ‘table management system’, ניתן למקסם את ההושבה.
הגדלת בממוצע מחיר לסועד על ידי מעקב אחר תמהיל המכירות של כל מלצר והדרכה לגבי מכירה חכמה
תחרות מכירות בין צוותי השירות בהמטרה להגדיל את המכירות וליצור משולש של הצלחה: הלקוח יוצא יותר מרוצה, המלצר מרוויח טיפים גדולים יותר והמסעדה מגדילה את ההכנסות.
עדכון הצוות באופן שוטף, בעזרת במפגשי בריף לפני המשמרת ככלי יעיל להעברת מידע וקביעת יעדי מכירות.
ביקורות סמויות הוא כלי להסקת המסקנות ולטיפול בשיפור המבוצע בפועל, תחושת האורח מנקודת מבטו והסטנדרטים שנקבעו על ידי המסעדה.

לעזור למנהל שלכם להשתפר
• לבנות את הציפיות מהמנהל בצורה שקולה.
• להציב למנהל יעדים ברורים על פיהם הצלחתו תימדד.
• להעריך את המנהל ולתת לו להרגיש שמעריכים את עבודתו.
• לתת למנהל משוב שוטף, להסביר לו מה עליו לשפר ומה הוא עושה בצורה טובה.
• להוציא את המנהל להכשרות בתחומים שבהם הוא צריך להשתפר או ללמוד.
• לאתגר את המנהל, לתת לו להיות אחראי על פרויקטים חשובים ובכך לגרום לו להבין שאנו סומכים עליו ועל יכולתו.
• לתת למנהל אופק קידום. מנהל המונע ממטרה אישית, למשל האפשרות לקבל שותפות, יוכל לדחוף את עצמו קדימה ביתר שאת.

<< חזרה לכל המאמרים